آزانس خبری انتخاب

آخرین خبرها از سر تا سر ایران و جهان

آزانس خبری انتخاب

آخرین خبرها از سر تا سر ایران و جهان

بهترین مرکز فیزیوتراپی تهران کجاست؟


یکی از روش های درمانی موثر برای رفع بسیاری از ناراحتی های عصبی، مفصلی و عضلانی فیزیوتراپی یا فیزیوتراپی است. فیزیوتراپی مجموعه ای از درمان های فیزیکی مستمر بر اساس حرکت عضلات و مفاصل است و بیمار طی جلسات درمانی تحت درمان فیزیکی قرار می گیرد. با کمک این روش درمانی می توان بسیاری از شرایط را بهبود بخشید و بسیاری از محدودیت های فیزیکی را برطرف کرد. اما دغدغه اصلی بسیاری از افرادی که نیاز به فیزیوتراپی دارند، یافتن مرکز مناسب برای شروع درمان است. بنابراین در این مقاله اطلاعاتی در مورد ویژگی های بهترین مرکز فیزیوتراپی و نحوه یافتن آنها به اشتراک می گذاریم.

فیزیوتراپی و کیست فیزیوتراپیست خالص؟

فیزیوتراپی نوعی درمان است که در آن بیمار مبتلا به مشکلات عصبی، عضلانی یا استخوانی اندام آسیب دیده را از طریق حرکت فیزیکی و شوک های الکتریکی کنترل شده اصلاح می کند. فیزیوتراپی شامل حرکات از پیش تعیین شده ای است که برای کمک به حل مشکلات طراحی شده و با کمک این حرکات بیمار می تواند به مرور زمان سلامت خود را بهبود بخشد. در واقع این روش درمانی دارای کرسی آموزشی دانشگاهی است و رشته فیزیوتراپی به عنوان زیرمجموعه علوم پزشکی در دانشگاه های دنیا تدریس می شود.

فیزیوتراپیست فردی است که با تحصیل در رشته فیزیوتراپی و فراگیری مبانی علمی و مهارت های عملی این رشته صلاحیت لازم را برای درمان بیماران به دست آورده است. در واقع فیزیوتراپیست کسی است که می تواند هر قسمتی از بدن را که چه حرکات اصلاحی و درمانی موجود است را درمان کند و همچنین می داند که چگونه با تجهیزات خاص فیزیوتراپی کار کند. طی چندین جلسه متوالی، آن فرد با انجام حرکات به بیمار کمک می کند تا قدرت بدنی خود را بازیابی کند.

در نگاه اول، بسیاری از افراد ممکن است فیزیوتراپی را با روش هایی مانند ورزش درمانی یا ماساژ درمانی اشتباه بگیرند. اگرچه بین این روش های درمانی تفاوت هایی وجود دارد. می توان گفت ورزش درمانی یا ماساژ درمانی بخش کوچکی از رشته فیزیوتراپی است. اما فیزیوتراپی می تواند بسیار گسترده تر از این روش ها باشد و یک فیزیوتراپیست نسبت به سایرین دانش، آگاهی و مهارت بیشتری در این زمینه دارد. در ادامه در مورد استفاده از فیزیوتراپی در سختی ها، انواع فیزیوتراپی و روش های انتخاب بهترین مرکز فیزیوتراپی صحبت خواهیم کرد.

فیزیوتراپی برای چه مشکلاتی استفاده می شود؟

فیزیوتراپی انواع مختلفی دارد که این رشته را به زیر شاخه های زیادی تقسیم می کند. مثلا فیزیوتراپی کودکان، فیزیوتراپی آبزیان، فیزیوتراپی ورزشی، الکتروتراپی و ... که هر کدام با اهداف متفاوتی قابل انجام است. همانطور که قبلا توضیح داده شد، این روش درمانی برای درمان بسیاری از بیماری های عصبی، عضلانی و مفصلی استفاده می شود. در اینجا برخی از عوارضی که با فیزیوتراپی قابل درمان است را معرفی می کنیم:

اختلالات رشدی در کودکان

فلج مغزی در کودکان و نوجوانان

بیماری قلبی یا بیماری قلبی با استفاده از بیماری قلبی.

انواع آسیب های ستون فقرات ناشی از سقوط، تصادف و سایر حوادث

آموزش استفاده از ویلچر و نشستن و برخاستن بیماران فلج

رفع محدودیت حرکتی در بیماران مبتلا به آرتریت و روماتیسم مفاصل

رفع محدودیت های حرکتی در بیماران مبتلا به درد بینی

محدودیت های حرکتی ناشی از سکته را بردارید

توانبخشی بیماران مبتلا به لنف ادم

توانبخشی بیماران مبتلا به پوکی استخوان

عضلات آسیب دیده را ترمیم کنید

بیماران مبتلا به عدم تعادل (اصلاح ناتوانی در حفظ تعادل)

و…

نکته اصلی در مورد استفاده از فیزیوتراپی این است که توسط پزشک تجویز می شود. به عبارت دیگر هر فردی نمی تواند روش های مختلف فیزیوتراپی را بنا به میل شخصی خود انتخاب کند و این روش درمانی نیز مانند سایر درمان ها باید توسط پزشک متخصص تجویز شود. با توجه به شرایط جسمانی شما، متخصص شما ممکن است یک یا چند حرکت فیزیوتراپی را مناسب بداند و آنها را در قالب یک نسخه پزشکی برای شما تجویز کند. در این صورت باید با نسخه ثبت شده به یکی از مراکز فیزیوتراپی مراجعه و درمان را شروع کنید.

نکته اصلی از اینجا شروع می شود این است که چگونه بهترین مرکز فیزیوتراپی را در اطراف خود پیدا کنیم و چگونه از صحت کار آنها اطمینان حاصل کنیم؟ اگرچه در بیشتر موارد پزشک بهترین مرکز درمانی را به شما معرفی می کند. اما نیازی نیست همیشه به یک مرکز خاص مراجعه کنید و اگر مرکز بهتری پیدا کردید می توانید برای درمان خود به آنجا بروید. از این رو در ادامه این مقاله قصد داریم ویژگی های یک مرکز فیزیوتراپی خوب را با شما در میان بگذاریم تا بتوانید بهترین مرکز را برای نیازهای درمانی خود بیابید.

بهترین مراکز فیزیوتراپی چه ویژگی هایی دارند؟

اگر به دلایل فوق یا دلایل دیگر نیاز به مراجعه به مرکز فیزیوتراپی دارید، خوب است قبل از شروع درمان نکات زیر را در نظر داشته باشید. این روش ها به شما کمک می کند تا بدون دردسر وارد بهترین مرکز فیزیوتراپی نزدیک خود شوید و روند درمانی خود را ادامه دهید. برای انتخاب مرکز فیزیوتراپی به نکات زیر توجه کنید:

مجوز دولتی برای فعالیت

بدون اجازه یا عدم تایید به مراکز فیزیوتراپی مراجعه نکنید. برای سلامتی خود ارزش قائل باشید و گول ارزانی برخی مکان های غیرقانونی را نخورید! درمان فیزیوتراپی حساس است و در صورت انجام آن در مکان های غیر مجاز، گروه علمی پزشکی مسئولیتی در قبال حوادث احتمالی نخواهد داشت. مراکز مورد تایید متخصصان را استخدام کرده و از بهترین و استانداردترین تجهیزات برای درمان شما استفاده می کنند.

فیزیوتراپیست ها می دانند چگونه کار کنند

یکی از دلایل شهرت مرکز فیزیوتراپی ممکن است وجود درمانگران مجرب و متخصص باشد. قبل از شروع درمان حتما از شهرت، تجربه و تخصص درمانگران مرکز اطلاعات کافی کسب کنید و سعی کنید از مراکز توصیه شده توسط پزشک بازدید کنید.

تجهیزات کامل

یکی از مهمترین ویژگی های یک مرکز فیزیوتراپی حرفه ای وجود تجهیزات و تجهیزات مدرن است. برخی از مراکز فیزیوتراپی ممکن است در بخش‌های خاصی از این درمان تخصص داشته باشند. برای مثال، یک مرکز ممکن است در فیزیوتراپی آب یا الکتروتراپی تخصص داشته باشد. در این صورت وجود تجهیزات مدرن و کامل یکی از مهم ترین ویژگی ها برای آنها خواهد بود.

اتاق های درمان خصوصی

حفظ حریم خصوصی بیمار در طول جلسات فیزیوتراپی برای بسیاری مهم است. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، باید مراکزی را برای درمان خود انتخاب کنید که دارای اتاق های خصوصی یا دادگاه هایی برای درمان بیمار هستند و به هر بیمار حریم خصوصی خود را بدهند.

بازرسی و بررسی قبل از استخدام

مراکز حرفه ای فیزیوتراپی با وجود داشتن نسخه پزشک، همچنان قبل از شروع درمان، بیماران خود را معاینه و معاینه می کنند و با ثبت دقیق وضعیت بیمار و بررسی این وضعیت در تمام جلسات، سعی در بررسی روند درمان دارند. ارائه گزارش دقیق به بیمار یا پزشک البته ارائه گزارش نباید همیشه به صورت مکتوب و رسمی انجام شود. با این حال، مراکز حرفه ای به طور منظم وضعیت فیزیکی و روند بهبودی شما را ثبت می کنند تا مدارک شما را ثبت کنند.

چرخش سریع و منظم

روند درمان بیمارانی که نیاز به فیزیوتراپی دارند به حفظ منظم تمام جلسات بدون وقفه یا بی نظمی بستگی دارد. اگر مرکز فیزیوتراپی به دلیل ازدحام و پذیرش تعداد زیادی از بیماران نتواند به طور منظم و به موقع نوبت های شما را انجام دهد، این امر روند درمان شما را مختل کرده است. وقتی پزشک شما مثلاً 8 جلسه فیزیوتراپی را تجویز می کند، آن 8 جلسه برای روند عادی است. در غیر این صورت ممکن است پس از 8 جلسه نامنظم و پراکنده نتیجه مطلوب حاصل نشود. بنابراین سعی کنید مرکزی را انتخاب کنید که بتواند تعهدات زمانی شما را برآورده کند و جلسات را به طور منظم ترتیب دهید.

رفتار خوب و فداکاری

برای اکثر افراد، مهمترین عامل صبر و شکیبایی بیماران و کارکنان فیزیوتراپی است. اکثر افرادی که به فیزیوتراپی می روند اختلالات حرکتی دارند و نمی توانند مدت زیادی صبر کنند. این مشکل باید توسط کارکنان یک مرکز کاملاً درک شود که باید با اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها سعی در کاهش زمان انتظار بیماران داشته باشند و در صورت مخالفت نسبت به آن اقدام کنند. احترام به بیماران یکی از مهمترین وظایف کادر پزشکی است.

خلاصه و نتیجه گیری

انتخاب مرکز فیزیوتراپی برای شروع درمان بسیار مهم است و مردم همیشه به دنبال بهترین مرکز فیزیوتراپی برای رسیدن به سلامت هستند. از این رو در این مقاله سعی کرده ایم مهم ترین ویژگی های یک مرکز فیزیوتراپی خوب را با شما در میان بگذاریم تا در صورت نیاز با این نکات بهترین گزینه را برای خود بیابید و به درمان سریع خود ادامه دهید. در نهایت به یاد داشته باشید که سلامتی شما با ارزش ترین دارایی شماست و نباید به خاطر اشتباهات کوچک آن را به خطر بیندازید. با انتخاب بهترین مرکز فیزیوتراپی سلامت خود را تضمین می کنید.

ادامه پست: https://payju.ir/content/لیست-مراکز-فیزیوتراپی-شیراز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد