آزانس خبری انتخاب

آخرین خبرها از سر تا سر ایران و جهان

آزانس خبری انتخاب

آخرین خبرها از سر تا سر ایران و جهان

چگونه زبان بدن خود را کنترل کنیم؟

 استفاده موثر از زبان بدن نقش اساسی در برقراری ارتباط دارد و هیچکس نمی تواند اهمیت زبان بدن را در ارتباط و گفتار نادیده بگیرد.

گروه زندگی ایرنا - زبان بدن به اشکال ارتباطی غیرکلامی یا رفتاری اطلاق می شود که فرد به طور مستقیم یا غیرمستقیم از طریق رفتار بدن خود بدون صحبت با دیگران ارتباط برقرار می کند. این رفتارها می‌تواند به وضعیت و وضعیت اعضای بدن (موقعیت دست‌ها، پاها، نحوه نشستن، ایستادن، راه رفتن، خوابیدن)، ژست‌ها (وضعیت، حالات، حالت‌ها)، حرکات و ژست‌های بدن، حالات چهره و حرکات چشم مربوط باشد. ..

زبان بدن نامناسب باعث ایجاد نگرش منفی می شود و مخاطب شما را از خود دور می کند، اما برعکس، زبان بدن مناسب  مجری رادیو می تواند مخاطب شما را جذب کند. ارتباط مؤثر فراتر از این است که بدانیم چه چیزی و چه زمانی باید بگوییم. ارتباط شامل سیگنال های ظریفی است که به مخاطب ارسال می شود.

بیش از نیمی از آنچه با دیگران ارتباط برقرار می کنید از بدن می آید. برخی از حرکات بدن اطلاعات مثبت و برخی دیگر اطلاعات منفی ارائه می دهند. زبان بدن خوب می گوید: "من آنچه را که می گویید دوست دارم، اما زبان بدن بد می گوید، من هر چیزی را که می گویید باور نمی کنم - و من خسته هستم!"

زبان بدن اغلب ناخودآگاه است، به این معنی که شما ممکن است با چیزی موافق یا مخالف باشید، اما زبان بدن شما دقیقا برعکس را می گوید. دانستن نحوه خواندن مخاطبان مهارت بسیار مفیدی است. شما نمی خواهید جزو آن دسته از اجراکنندگانی باشید که فکر می کنند روی صحنه کار بزرگی انجام می دهند، در حالی که در واقعیت مخاطب خود را تا حد مرگ خسته می کنند!

انواع مختلف زبان بدن

اگر می خواهید مردم به آنچه می گویید توجه کنند، باید زبان بدن خود را در حین سخنرانی درک کنید. اگر برداشت اشتباهی ارسال می کنید (به لطف زبان بدن منفی خود)، واقعاً وقت همه (از جمله خودتان) را تلف می کنید. شما به معنای واقعی کلمه به مردم می گویید که دیگر به شما گوش ندهند! بنابراین، انواع مختلفی از زبان بدن وجود دارد که باید از آنها آگاه بود:

ارتباط چشمی

ارتباطات راه اصلی ارتباط بین افراد مختلف است. مهم نیست که مخاطبان شما چقدر کوچک یا بزرگ هستند، باید ارتباط چشمی برقرار کنید. لازم نیست به تک تک افراد نگاه کنید، اما می توانید مخاطب را اسکن کنید و سعی کنید با مردم ارتباط چشمی برقرار کنید. تماس چشمی به شما کمک می کند تا تعیین کنید که شخص چگونه پیام شما را دریافت می کند. آیا آنها به آنچه شما برای گفتن دارید علاقه مند هستند؟

تماس چشمی مناسب همچنین کلیدی است برای اطمینان از اینکه مخاطب شما حرف شما را می فهمد. به قول قدیمی ها چشم ها پنجره ای به روح هستند. اگر شما صادق باشید، مردم خواهند فهمید. نگاه کردن به مخاطب هنگام صحبت می تواند به آنها اطمینان دهد که در مورد موضوع خود اطمینان دارید.

چگونه زبان بدن خود را کنترل کنیم؟

تقلید

داشتن چهره ای بسیار رسا می تواند مثبت و منفی باشد. اگر بخواهید از آن برای برقراری ارتباط پیام خود استفاده کنید فعال است. اما اگر نتوانید آنچه را که صورتتان می گوید کنترل کنید، ممکن است منفی باشد. چهره شما چیزهای زیادی در مورد شما می گوید. در واقع چهره شما گویای همه چیز است. باید بدانید که بیننده می تواند شش احساس «اولیه» را از یک چهره تشخیص دهد. این احساسات ماهیت "جهانی" دارند - حتی افرادی که نابینا به دنیا می آیند همان حالات چهره افراد بینا را نشان می دهند! این احساسات شامل خشم، ترس، انزجار، شادی، غم و تعجب است.

بر ترس خود غلبه کنید و از چهره پوکر خود برای پنهان کردن آن در صورت نیاز استفاده کنید. اصطلاح "پوکر فیس" زمانی به کار می رود که چهره فرد احساساتی را منتقل نمی کند و طرف مقابل نمی تواند آن را احساس کند. مخاطب یا مخاطب خود را خوشحال کنید. بگذارید فکر کند که شما بسیار خوشحال و خوشحال هستید.

به سر گوش کن

حرکات سر می تواند سیگنال ها و عبارات مختلفی را منتقل کند. نحوه حرکت سر خود را در حین صحبت می توان به چندین روش تفسیر کرد. به عنوان مثال، وقتی سر خود را به طرفین خم می کنید، می تواند به این معنی باشد که علاقه مند هستید یا با دقت گوش می دهید.

وقتی سر خود را خم می کنید، می تواند به این معنی باشد که خسته شده اید یا فقط منتظر فرصت مناسب برای گفتن هستید. اگر هنگام صحبت به سقف نگاه کنید، از تماس چشمی با مخاطب اجتناب می کنید. همچنین می توانید برای تاکید بر آنچه گفته اید، سر خود را تکان دهید. این به مخاطبان شما اجازه می دهد بدانند که شما چیزی برای گفتن دارید که شدیداً به آن اعتقاد دارید یا فکر می کنید به نفع مخاطبان است.

چگونه زبان بدن خود را  در دوره آنلاین زبان بدن زهرا شیراحمدی کنترل کنیم؟


حرکات دست

حرکات دست نقش مهمی در گفتار دارد. برخی از افراد دوست دارند دست های خود را زیاد حرکت دهند، در حالی که برخی دیگر دست های خود را ثابت نگه می دارند. کدام یک صحیح است می گویند کسی که بیشتر از دستش استفاده می کند مشهورترین گوینده است. این به این دلیل است که حرکات دست راست اساساً پیام شفاهی را تکمیل یا تقویت می کند، بنابراین انگار به جای یک تفسیر، دو تفسیر ارائه می دهید. به عبارت دیگر، حرکات دست شما باعث می‌شود که مردم راحت‌تر نکته شما را به خاطر بسپارند.

موقعیت بدن

شما یک پوکر فیس خوب بازی می کنید و حالات چهره شما احساسات واقعی شما را آشکار نمی کند. اما اگر به وضعیت بدن خود توجه نکنید. هنوز هم می توانید بازخورد منفی برای مخاطبان خود ارسال کنید. اگر شانه‌هایتان قوز کرده یا کمرتان کاملاً سفت و منقبض است، وضعیت شما برای تماشاگران یا تماشاگران آرامش‌بخش نیست. این وضعیت به خوبی ترس شما از صحبت کردن یا حتی ناامنی شما را نشان می دهد. اگر فکر می کنید به اندازه کافی خوب نیستید، وضعیت بدن شما داستان را بیان می کند. وقتی مخاطب شما متوجه این موضوع شود، برای همیشه اعتبار خود را از دست می دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد